Czy crossfit to ćwiczenia dla każdego?

Czy crossfit to ćwiczenia dla każdego?

Czy crossfit jest dobrym pomysłem dla każdego? Czy crossfitterem może stać się każdy z nas? Zdania na ten temat są podzielone. Większość osób mówi, iż ćwiczyć może każdy, bez względu na płeć, wiek i kondycję. Profesjonalni trenerzy są jednak bardziej ostrożńi i zwracają uwagę iż trenować należy przede wszystkim z głową.

Co da nam crossfit?

Crossfit to niezwykle intensywny trening cardio, który obejmuje pewnien zestaw ćwiczeń, tak zwany workout of the day, wykonywanych pod okiem trenera w hali ćwiczeń, którą nazywa się crossfit box. Dlaczego ćwiczenia cieszą się aż taką popularnością? Dzięki treningowi możemy szybko zrzucić zbędne kilogramy, ponieważ crossfit należy do treningów z grupy „fat burning zone”, a intensywne ćwiczenia regulują gospodarkę hormonalną przez co mamy mniejszą ochotę na podjadanie i słodycze. Dodatkowo ćwicząc odpowiednie grupy mięśni możemy wymodelować swoją sylwetkę i popracować nad wybranymi miejscami na naszym ciele, np. brzuchem, udami. Trening poprawi także wydolność naszego organizmu, a także kondycję ogólną. Po dłuższym czasie zauważymy, że zwiększyła się wydolność naszych płuc, a także sprawność mięśni i stawów. Czy oprócz tego ćwiczenia posiadają inne plusy? Oczywiście, że tak. Przede wszystkim nie są one monotonne i umożliwiają dużą różnorodność, dzięki czemu nigdy nie powiemy, że znudziliśmy się na treningu.

Dlaczego nie?

Trening ten jest niezwykle intensywny, ponieważ przeznaczony był jako zestaw ćwiczeń dla żołnierzy czy policjantów. Mało prawdopodobne jest więc iż poradzą sobie z nim bezproblemowo osoby, które nie należą do grupy wysportowanych jednostek. Co prawda zestawy ćwiczeń przeznaczone dla zwykłych osób zostały znacznie „osłabione”, pomimo tego trening crossfit wyciska z ćwiczących siódme poty, często zdarza się, że osoby, które pragną pokonywać własne ograniczenia mdleją na siłowni wykonując kolejne powtórzenia. Trening ten nie jest także dla ciebie, jeżeli miałeś jakieś silne urazy lub kontuzje, ponieważ ćwiczenia wzmagały będą uczucie bólu pourazowego. Crossfit nie jest także polecany osobom z niewydalnością układu krążenia czy układu oddechowego.

Może jednak?

Jeżeli jednak należymy do osób zainteresowanych crossfitem możemy spróbować treningów, w profesjonalnym crossfit boxie pod okiem trenera, który dostosuje do nas odpowiednią intensywność ćwiczeń. WOD, który widzimy na tablicy czy stronie internetowej to maksimum powtórzeń, które chcemy osiągnąć, oczywistym jest, że na pierwszy, treningu nie osiągniemy wyniku nawet zbliżonego do profesjonalisty. Warto jednak próbować i wciąż przekraczać swoje ograniczenia. Ważne jednak żeby robić to świadomie i z głową.

Skomentuj

Musisz być zalogowany aby skomentować.