Struktura przestrzenna parków handlowych

Struktura przestrzenna parków handlowych

Wszystkie parki handlowe pod względem przestrzennej organizacji i zagospodarowania powierzchni handlowej wyglądają podobnie. Nieruchomości z przeznaczeniem handlowym mają ustaloną strukturę, której celem jest maksymalizacja dochodów ze sprzedaży.

Inwestycje deweloperskie w nieruchomościach komercyjnych wymagają takiego tworzenia projektów obiektów handlowych, które gwarantować będą maksymalizację poziomu przychodów z działalności operacyjnej.

budowa - obiekt handlowy

nowe projekty architektoniczne w nieruchomościach handlowych

Dzieje się tak z uwagi na znane zjawisko określane, jako komercjalizacja obiektów, która jest nieunikniona w dobie konsumpcjonizmu. Na terenie każdego parku handlowego można wyodrębnić podział przestrzeni na trzy grupy. Wyróżnić można mianowicie przestrzeń, gdzie znajduje się hipermaket spożywczy, następnie wyróżniamy tzw. galerię handlową oraz część restauracyjną parku handlowego.

Firmy deweloperskie oraz biura architektoniczne realizujące koncepcję nieruchomości przeznaczonych pod handel wielkopowierzchniowy zmuszone są do ścisłej współpracy. W najbliższych latach ilość parków handlowych wzrośnie o około 300 obiektów. Inwestorzy, przygotowując nowe projekty architektoniczne badają potencjał rynku i dostosowują swoje nieruchomości do ich potencjału zakupowego.

inwestycje deweloperskie

nowe obiekty handlowe

Na terenie każdej nieruchomości handlowej, jak wynika z raportu firmy audytorskiej Rellman musi się znaleźć supermarket, który oferuje przed wszystkim produkty spożywcze. Taką potrzebę zgłaszają sami klienci parków handlowych, którzy w przeprowadzonych ankietach potwierdzają, iż dobrze byłby robić zakup w miejscu, gzie można kupić jednocześnie odzież i artykuły spożywcze. Czyli innymi słowy w miejscu, gdzie można za jednym razem załatwić wszystkie bieżące sprawy. Supermarket spożywczy zajmuje zwykle około 1/3 powierzchni handlowej dostępnej w parku handlowych. Na pozostałych 2/3 powierzchni znajduje się galeria handlowa wraz z częścią restauracyjną.

Galeria handlowa obejmuje uliczki, w których znajdują się poszczególne butiki i sklepy. Najczęściej asortymentem tych obiektów jest odzież oraz kosmetyki.

Skomentuj

Musisz być zalogowany aby skomentować.